In Aan de slag met rekenproblemen 2 vind je achtergrondinformatie over de basis van goed rekenonderwijs en over het opsporen van rekenproblemen.
Het boek Nog wat geleerd vandaag? van journalist Maarten Huygen is een warm pleidooi voor kennisrijk onderwijs. Het laat zien dat ‘het nieuwe leren’ al eeuwen oud is en zet dat in internationaal perspectief. Dit boek richt zich op iedereen die zichzelf de vraag stelt: kan een leerling ‘eigenaar zijn van het leerproces’ of is dat slechts schijn?
De LBBO organiseert opnieuw de Verkiezing van het Onderwijsboek van het Jaar. Het boek Nog wat geleerd vandaag? bevindt zich op de shortlist en maakt kans om bekroond te worden als Onderwijsboek van het Jaar 2023.
Hoe geef je een goed schooladvies dat, naast de resultaten bij taal en rekenen, ook rekening houdt met de leerpotentie, leergedrag en motivatie van een leerling?
Mogelijkheden hiervoor zijn de Nederlandse intelligentietest voor Onderwijsniveau (NIO) of Leerpotentie 6 en 7-8. Over deze toetsen vertellen we je graag meer.
Heb jij een vermoeden van leerlingen met spelling- of rekenproblemen? Dan is het handig dit nader te onderzoeken. Met het het PI-dictee of de TempoTest Automatiseren (TTA) vind je precies wat het probleem is en waar je met de leerling of je klas aan kunt werken voor de basisvaardigheden spelling en rekenen.
Heb je nog een oud PI-dictee of een TempoTest Rekenen in de kast liggen? Ruil hem dan nu om en krijg 10% korting!
Ben je benieuwd hoe de toetsen en rapportages van het Boom leerlingvolgsysteem eruit zien? Of heb je specifieke vragen hoe de toetsen bij jou op school ingezet kunnen worden? Volg een (online) cursus of training en kom alles te weten over het Boom LVS. Je kunt bij Boom LVS ook terecht voor trainingen op maat. Samen met jou bepalen we graag vooraf de inhoud van de training, zodat het aansluit bij jouw behoeften.